محتوای این سامانه از تاریخ 1400/10/29 که طرح شفافیت و ارتقای سلامت اداری توسط شورای اسلامی شهر اصفهان تصویب شده است گردآوری، بارگذاری و در حال تکمیل می باشد.

  • کشور :
    ایران
  • شهر :
    اصفهان
  • تعداد مناطق شهری :
    15 منطقه
  • تعداد معاونت ها :
    6 معاونت
  • تعداد سازمان ها :
    15 سازمان
  • تاریخ تاسیس شهرداری :
    1286 هجری شمسی
بودجه مصوب 1401 (میلیارد تومان)
  • بودجه جاری شهرداری :
    3,019
  • بودجه عمرانی شهرداری :
    8,152
  • جمع کل بودجه شهرداری :
    11,675
  • بودجه جاری سازمان ها :
    1,686
  • بودجه عمرانی سازمان ها :
    3,202
  • جمع کل بودجه سازمان ها :
    4,962
میزان تحقق درآمد نسبت به بودجه
وصولی قطعی سال 99
116%
  • شنبه 19 آبان 1397 14:10

اداره كل حسابرسي

  • تهيه وتنظيم واجراي برنامه حسابرسي داخلي طبق استانداردهاي حرفه اي واصول قابل قبول حسابداري به منظورحصول اطمينان ازصحت وكفايت عمليات مالي و غيرمالي شهرداري, سازمانها و شركتها و واحدهاي تابعه  و طرحهاي عمراني و انتفاعي وسپس تطبيق عمليات با قوانين , آئين نامه ها و دستورالعملهاي  مربوط
  • بررسي وتائيد اين موضوع كه بااعمال دستورالعملها، روشها و كنترلهاي پيش بيني شده، از دارائيها و درآمدهاي شهرداري اصفهان درمقابل هرگونه سوءاستفاده، اختلاس و تقلب محافظت و مواظبت  مي­شود.
  • همكاري باحسابرسان مستقل و بازرسان قانوني درمورد رسيدگي ها و برنامه هاي حسابرسي آنان مطابق با دستور شهردار
  • تهیه گزارشات ضمنی و دوره ای حسابرسي و ارسال آن به شهردار
  • ایجاد هماهنگی بین معاونت ها، مناطق و سایر حوزه های شهرداری در جهت انجام وظایف و ماموریت ها
  • برنامه ریزی و راهبری جلسات شورای معاونت ها، مناطق و سازمان ها
  • پيگيري مصوبات شوراهاي هماهنگي مناطق و سازمانها

اداره حسابرسي داخلي

  • .بررسي وارزيابي سيستم كنترلهاي داخلي موجود و ارائه پيشنهاد براي  بهبود روشهاي كنترل داخلي مالي در شهرداري اصفهان، سازمانها و شركتها و واحدها و مجموعه هاي تابعه .
  •  بررسي وارزيابي روشهاي اجرايي حفظ دارائيها,اموال وحقوق مالي شهرداري اصفهان , سازمانها و شركتها و واحدها و مجموعه هاي تابعه.
  • بررسي اسنادپرداخت وجوه نقدي و بانكي شهرداري اصفهان.
  • برنامه ريزي و نظارت بر عمليات حسابرسي براساس رويه ها و روش هاي قابل قبول و تجزيه و تحليل صورت هاي مالي و تنظيم گزارش نتيجه بررسي هاي عمليات به منظور تعيين و تشخيص سودو زيان با ذکر دلائل کافي جهت ارائه به شهردار
  • حسابرسي در زمينه هاي درآمدهاي وصولي و وجوه دريافتي، هزينه هاي انجام شده، پيش پرداختها و علي الحساب ها و اختلافات مالي و حسابداري بين واحدها، سازمان‎ها و موسسات تابعه شهرداري
  • برنامه ريزي به منظور تهيه تفريغ بودجه و مقايسه آن با بودجه مصوب و رسيدگي به قيمت تمام شده خدمات به منظور استفاده در سياستگذاري هاي مالي و خدماتي شهرداري و برنامه ريزي هاي لازم
  • رسيدگي به کليه اسناد و هزينه ها و اسناد مالي و اوراق و دفاتر شهرداري و نظارت بر مسائل مربوط به عمليات و اجراي صحيح مقررات و آيين نامه هاي مربوط با توجه به بودجه مصوب
  • نظارت و مراقبت در تطبيق عمليات مالي شهرداري با قوانين و مقررات و آيين نامه ها و هدفها و اعتبارات مصوب
  •  بررسي اقلام صورتهاي مالي شهرداري اصفهان  پيش ازتسليم به حسابرسان مستقل.
  • بررسي اقلام صورتهاي مالي سازمانهاي وابسته پيش ازتسليم به هيئت مديره.
  • همكاري باحسابرسان مستقل و بازرسان قانوني درمورد رسيدگي ها و برنامه هاي حسابرسي آنان مطابق با دستور شهردار
  • مطالعه وپيگيري موارد مندرج درگزارش هاي حسابرسان مستقل و بازرسان قانوني(در خصوص سازمانهاي وابسته)
  • بررسي وتائيد اين موضوع كه بااعمال دستورالعملها، روشها و كنترلهاي پيش بيني شده، از دارائيها و درآمدهاي شهرداري اصفهان درمقابل هرگونه سوءاستفاده، اختلاس و تقلب محافظت و مواظبت  مي­شود.
  • تهیه گزارشات ضمنی و دوره ای و ارسال آن به شهردار

اداره  امور سازمانها

  • پيگيري و نظارت بر تهيه طرح طبقه بندی شامل کارکنان سازمانها و جاری نگهداشتن آن در سازمانها و اصلاح ساختار اداری و تشکیلاتی سازمانها
  • جمع آوري ، حفظ و بروز نگهداشتن اطلاعات و اسناد و مدارك سازمانها و شركتهاي شهرداري
  • ايجاد وحدت رويه و تبيين ضوابط معين شده به منظور هماهنگي رويه ها و ضوابط سازمانها و شركتهاي شهرداري
  • برگزاري شوراها و مجامع سازمانها و شركتهاي شهرداري اصفهان در مقاطع تعيين شده بر حسب اساسنامه و دبيري جلسات مذكور
  • پيگيري و نظارت بر مصوبات جلسات شوراها و مجامع و ارائه گزارش به مقامات ذيربط.
  • تسهيل ارتباطات بين سازمانها و شركتهاي شهرداري با ساير واحدها
  • تهيه گزارشات تحليلي از صورتهاي مالي، بودجه، اصلاح ، متمم و تفريغ بودجه و اظهارنظر جهت مقامات ذيربط
  • ارزيابي عملكرد سازمانها و شركتهاي شهرداري و ارائه گزارش به مقامات ذيربط
  • نظارت بر تهيه و اجراي برنامه هاي استراتزيك ، كوتاه مدت ، ميان مدت و بلند مدت سازمانها
  • همكاري در تهیه، تدوین و بازنگری اساسنامه سازمان ها و شرکت های وابسته به شهرداری.
  • ارائه پیشنهادهای لازم به منظور تسهیل در فرآیند اجرای آیین نامه های اجرایی مفاد قانون های ابلاغی به شهرداری از طریق سازمان ها
  • هماهنگي در تهیه و تدوین طرحهای تشکیلاتی تفصیلی

اداره هماهنگی روابط شهری

  • بررسي، برقراري، تنظيم، حفظ و توسعه روابط شهرداري با ساير دستگاه‌ها، سازمان‌ها و ادارات و نظارت و ‌اشراف بر ديگر روابط.
  • توجه و مراقبت دائم و اقدام لازم و به‌موقع نسبت به وقايع شهري و تهيه گزارش‌هاي لازم با ارائه پيشنهاد جهت اطلاع مراجع ذيربط.
  •  ايجاد زمينه‌هاي لازم براي عقد قراردادها، توافق‌نامه‌ها و مقاوله‌نامه‌هاي شهرداري با ديگر دستگاه‌ها و سازمان‌ها.
  • فراهم آوردن زمينه‌هاي مناسب براي انجام وظيفه دستگاه‌ها طبق قوانين و مقررات و ‌عرف داخلي شهرداري براساس اصل عمل متقابل با هماهنگي و همكاري دستگاه‌هاي ذيربط.
  • همكاري با دستگاه‌هاي خدمات‌رسان در ايجاد زمينه‌هاي مناسب به منظور بهره‌گيري از استعدادها و امكانات متقابل.
  • همكاري با دستگاه‌ها و ارائه نظر با رعايت ملاحظات جهت تهيه طرح‌هاي مربوط به برقراري و گسترش مناسبات فرهنگي، علمي، فني وغيره.
  • اداره ديگر نماينده‌هاي شهرداري در ساير دستگاه‌ها و سازمان‌ها بر اساس قوانين و مقررات مربوط.